Toba lake, Samosir eiland - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van IvoenMiekeIndonesie - WaarBenJij.nu Toba lake, Samosir eiland - Reisverslag uit Samosir, Indonesië van IvoenMiekeIndonesie - WaarBenJij.nu

Toba lake, Samosir eiland

Door: Ivo & Mieke

04 Mei 2014 | Indonesië, Samosir

Beste mensen,

Laten we starten met een rectificatie. In het vorige reisverslag stond gorilla, maar dit is uiteraard een orang oetang.

Gisteren hebben wij sochtends een traditioneel batak dorpje bezocht. Dit was zeer interessant, met name hoe de koning met de rechtspraak omging. (Zie foto's) Daarnaast zijn wij naar een museum geweest en hebben wij een traditionele dans bijgewoond. Verder het plaatsje tomtok bezocht, waar helaas het toerisme gehalte erg hoog was.
Toen was het tijd voor lunch in het hotel. Het was zo lekker weer dat we besloten om aan het meer heerlijk te zonnen en een boekje te lezen.

Inmiddels is vandaag onze 3e dag op Samosir eiland aan het Toba meer. Deze dag was vrij ter besteding, maar tot onze verbazing stond onze chauffeur ons op te wachten bij onze hotelkamer, vragen of wij hem nodig hadden, terwijl wij gisteren hadden aangegeven dat hij vrij was. Dit is misschien een mooi moment om iets te vertellen over onze chauffeur. 1 woord een geweldige man. Altijd op tijd, supervriendelijk, en uitstekende driver want de gaten, kippen en kinderen die je hier moet ontwijken is een bijzondere uitdaging.

Maar wat hebben wij dan wel gedaan en nog te doen vandaag. Na het ontbijt hebben wij een mooie wandeling gemaakt en vooral foto's gemaakt van de omgeving. Op een gegeven moment wilde we hogerop om een beter uitzicht te hebben toen ik Mieke hoorde schreeuwen. Ik keek om een daar glibberde in levende lijven een slang!! Dat maakte toch wel abrupt een einde aan onze wandeling. Vervolgens besloten wij maar heerlijk te zonnen bij ons hotel aan het Toba meer, want het is hier met een graad of 33 erg warm...

Morgen zullen wij het eiland weer verlaten en gaan we terug naar het vaste land naar Brastagi. Daar zullen wij 1 nacht verblijven om vervolgens door te vliegen naar Jakarta.

Groetjes
Ivo & Mieke