Dag 1 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van IvoenMiekeIndonesie - WaarBenJij.nu Dag 1 - Reisverslag uit Medan, Indonesië van IvoenMiekeIndonesie - WaarBenJij.nu

Dag 1

Door: Ivo & Mieke

30 April 2014 | Indonesië, Medan

Beste lezers, de bedoeling was om na 1 week reizen een verslag te schrijven. Echter dag 1 was zo spectaculair dat we nu al een stukje plaatsen. Hoe was de reis? Na een comfortabele lift van Mieke's ouders naar Schiphol, zijn wij ingestapt in het meest luxe vliegtuig waarmee wij ooit hebben gevlogen. Zelfs het eten was lekker en om je reis schoon te vervolgen krijg je van singapore airlines een tandenborstel en een paar sokken! Na een korte stop op Singapore doorgevlogen naar Medan. Wat is dit een andere wereld!! Eer dat wij een visum hadden bemachtigd, waren onze koffers al van de band en was de taxichauffeur al verdwenen. Misschien had het te maken dat wij de enige toeristen waren en dat mensen speciaal voor ons moesten werken. Dit werd extreem duidelijk aangezien iedere Indonesiër Mieke van top tot teen bestudeerd, ondanks dat ze een bedekte zwarte jurk aan had. Uiteindelijk onze chauffeur gevonden en dan krijgt autorijden een andere betekenis. Ze rijden hier links, dat is al vreemd, maar bij 2 weg helfden , geldt de doorgetrokken streep als derde weghelft voor de bestuurder met het meeste lef! Dat hier niet op iedere hoek van de straat een ongeluk plaatsvind is ons een raadsel. Eenmaal aangekomen bij ons hotel werd de servicegerichtheid ons duidelijk, die ligt op een extreem hoog niveau. Er hoeft geen deur zelf te worden geopend. En als man zijnde is deze service nog hoger, want ze pakken zelfs je koffer uit. En mieke moest het zelf doen... Na een een uurtje of 2 in het zwembad te hebben gelegen / geslapen op het bedje, zijn we naar het grote winkelcentrum gegaan. Hiervoor gingen wij nog wel pinnen bij de lokale Rabobank Medan, waar ook hier service erg hoog in het vaandel staat. De beveiliger pint nog net niet voor je, maar alle andere mogelijke diensten verricht hij zoals vertalen, taxideur opendoen, taxi aanhouden en ons beveiligen. Enige jammere is dat je maximaal 1 mln rupa's kan pinnen omgerekend circa €60. Als mensen zich nog afvragen hoe het weer is, dan kunnen wij alleen maar zeggen heet, snikheet .. Morgen gaan wij naar de jungle en hopelijk zien wij de oerang oetangs, maar dat lezen jullie in ons volgende verslag

• 30 April 2014 - 12:29

Annemieke Swanink:

Hallo Mieke en Ivo,
    Had net gehoord dat jullie reis voorspoedig was, en nu jullie verslag.
    Heel leuk en bedankt.
    Wij genieten er op deze manier ook van.
    Heel veel plezier wensen we jullie toe, en iets minder hitte.
    Geniet ervan. Hartelijke groeten van Ton en Annemieke

• 30 April 2014 - 13:05

Marga Wijsman:

Hallo ,

Groetjes uit een beetje somber Nieuwegein.
    Uit eindelik toch een soepele reis.
    Kop is eraf.
    Nog heel veel plezier en maak maar mooie foto's voor het thuisfront.
    Mama

• 30 April 2014 - 19:11

Hilly Huisman:

Fijn dat jullie het nu al naar jullie zin hebben !!!veel plezier morgen op jullie eerste tocht!!!